Kvinde kend din bil – Instagram profil
Instagramprofilen “Kvinde kend din bil” hjælper kvinder med at blive klogere på deres biler gennem indhold, der er formidlet i øjenhøjde.
Jeg indstiller min Instagramprofil ‘Kvinde kend din bil’ til Årets Tiltag, fordi jeg mener, at den er et bud på, hvordan man kan arbejde for at bryde kønsbarrierer ned, mellem kvindelige bilkøbere/-ejere og bilbranchen. Jeg startede profilen i december 2022, efter at være blevet skilt. Jeg havde netop købt min egen bil, og da den stod i indkørslen, gik det op for mig, at jeg havde påtaget mig stor økonomisk forpligtelse, som jeg ikke vidste en dyt om. Før skilsmissen havde jeg, ligesom mange andre kvinder, lukket øjnene og overladt ansvaret for bilen til min mand. Og ligesom mange andre kvinder har jeg haft flere dårlige oplevelser med både bilforhandlere og værkstedsbesøg, og det jeg kom frem til var, at vi grundlæggende taler to helt forskellige sprog. Derfor besluttede jeg mig for at sætte mig i førersædet og lære at tale det sprog. Samtidig ville jeg dele ud af mine erfaringer med andre kvinder på Instagram. Kvinde kend din bil er skabt med en mission om at det skal være et et trygt sted at blive klogere på biler. Mit indhold er uddannende, inspirerende, engagerende og underholdende. Jeg bruger meget tid på at opbygge et fællesskab på min profil og interagerer dagligt med mine følgere. Mine følgere er trygge ved mig og de kontakter mig dagligt for at få råd om deres biler. Jeg varertager hele processen selv. Mine opslag er en blading af gør-det-selv videoer, info-opslag samt oplæg som opfordrer til at dele mine følgeres egne erfaringer og holdninger . Jeg opfordrer til at vedligeholde bilen ved hjælp af bæredygtige produkter – og tager ofte udgangspunkt i ting de fleste har i hjemmet. Jeg startede profilen med 14 følgere i december 2022, og i april 2023 blev jeg inviteret til ‘Go’ Morgen Danmark’ og nåede derefter 2000 følgere. I dag er jeg tæt på at nå 7000 følgere, og jeg får i gennemsnit 800 nye følgere hver måned. Min målgruppe er primært kvinder i alderen 24-54, og næsten 20% kommer fra hovedstadsområdet. Planen er at udvide Instagramprofilen med en hjemmeside, medlemsklub og B2C- og B2B-samarbejder i fremtiden. Med denne indstilling håber jeg på, at skabe mere opmærksomhed omkring mit tiltag og jeg håber, at I vil se positivt på den. Med venlig hilsen Rikke Korgaard/Kvinde kend din bil
Følgende er vedlagt indstillingen:
https://www.instagram.com/kvindekenddinbil/
https://www.instagram.com/p/CwSfD69sUS5/