Andersen & Martini – Webinar: Elbiler Anno 2023

Andersen & Martinis bemærkelsesværdige webinarkampagne “Elbiler anno 2023” udmærker sig ikke blot ved at være kreativ og innovativ, men har også skabt en positiv udvikling for virksomheden.

Format 1 times webinar i bedste sendetid en onsdag aften med to af virksomhedens skarpeste elbil-eksperter som værter. Masser af spørgsmål og interaktion undervejs, der giver et højt incitament til at være med live. Fokus er på troværdig og gennemsigtig rådgivning alle aspekter ved køb og eje af en elbil – opladning, rækkevidde, biløkonomi, afgiftsplan m.m. Målgruppen eksponeres på flere platforme I forberedelsen til webinaret har både eksisterende og potentielle kunder været eksponeret for kampagnen i betydeligt omfang på en række mediekanaler. A&M har strategisk anvendt direkte leadgenerering på både Facebook og am.dk samt trafikgenerering gennem Email, YouTube og Spotify. Derved har vi engageret målgruppen gennem en diversificeret tilgang med anvendelse af skriftligt, auditivt og visuelt indhold. Via et automatiseret e-mail flow har A&M desuden sørget for gentagne påmindelser til deltagerne inden webinaret samt efterfølgende leveret en serie af e-mails i et intelligent email-flow, alt efter brugerens adfærd, med det formål at inspirere med lign. indhold og præsentation af konkrete elbilmodeller, som kunne vække deltagerens interesse. Denne strategiske tilgang har været med til at etablere en vedvarende forbindelse med målgruppen med relevant og aktuel kommunikation, og har hjulpet potentielle kunder tættere på en købsbeslutning. Udnyttelse og aktivering af indhold Efter webinaret har A&M sendt optagelsen til alle tilmeldte, både for at give live-deltagerne mulighed for at gense elementer, men også for at imødekomme dem, der desværre ikke havde mulighed for at deltage i realtid. Optagelsen er efterfølgende blevet anvendt som grundlag for skabelsen af en række engagerende video-teasere på Metas platforme og eget website med det formål at distribuere webinaret ”on demand” for maksimal værdi af indholdet – en indsats der med succes har resulteret i mange hundrede ekstra leads. Herudover blev optagelsen også klippet i en masse små bidder, som fremadrettet benyttes til at svare på en masse relevante elbilspørgsmål fra kunder online og på hjemmesiden. Ved at have svaret på en masse brugbare spørgsmål på webinaret, kan A&M fyldestgørende svare på mange lignende Google-søgninger, der fører potentielle kunder til vores enormt videnstunge elbil-univers på am.dk og dermed skabe bedre udgangspunkt for vores organiske og betalte søgetrafik. Se analyse her https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/her-er-de-biler-danskerne-er-mest-interesserede-i. Kreativitet og Innovation A&M har vist en evne til at tænke ud af boksen og skabe en kampagne, der skiller sig ud fra mængden. “Elbiler anno 2023” er et resultat af en gennemtænkt, veleksekveret og original tilgang til markedet. Ved at præsentere information om elbiler gennem et engagerende webinar, har A&M formået at positionere sig som en troværdig og kompetent rådgiver til køb af elbiler. Øget kendskabsgrad og kundetilstrømning Kampagnen har haft en enestående indvirkning på A&M’s kendskabsgrad og kundetilstrømning i kampagneperioden. Med næsten 800 forhåndstilmeldte til webinaret og yderligere +350 tilmeldinger til optagelsen ”on demand”, har kampagnen, udover øjensynligt at sætte rekord i bilbranchen, også demonstreret en bemærkelsesværdig evne til at tiltrække opmærksomhed og interesse for virksomhedens produkter. Salgs- og omsætningssucces Kernen i enhver performance markedsføringskampagne er dens evne til at omsætte interesse til konkrete resultater. A&M har formået dette på imponerende vis. Med 17 salg, primært i kategorien lettere brugte elbiler, som direkte resultat af kampagnen, har den ikke alene skabt interesse, men også omsat denne interesse til faktiske salg med en omsætning på 6,1 mio. kr. ekskl. byttebiler. Konklusion A&M’s “Elbiler anno 2023” er uden tvivl en værdig udfordrer til prisen som “Årets Markedsføringskampagne”. Kampagnen kombinerer kreativitet og innovation med konkrete resultater, der har bidraget til øget kendskabsgrad og en imponerende strøm af nye kun

Følgende er vedlagt indstillingen:

https://goodiepackcom.s3.amazonaws.com/answers/files/f11/8fe/b1-/original/Webinar-billed.jpg?1694164051

https://goodiepackcom.s3.amazonaws.com/answers/files/b95/cb8/ec-/original/Facebook-annonce.jpg?1694164051

https://goodiepackcom.s3.amazonaws.com/answers/files/6e1/d71/ba-/original/Email_-_Invitation_til_webinar_elbiler_anno_2023.png?1694164051

På nedenstående link kan du se mere:
https://am.dk/biler/elbil/#webinarer