Bilguiden – vi elsker biler, Nielsen Car Group

Nielsen Car Group har med Bilguiden skabt et univers på YouTube, hvor der testes og anmeldes biler og laves guides. Det understøtter koncernens salg og leverer informative videoer til mulige kunder.

Kan man tjene penge på markedsføring? Ja. Bilguiden (skabt af Nielsen Car Group) er et bilunivers på YouTube for alle, der leder efter en ny og brugt bil. Kanalen har så stor succes, at det faktisk genererer en indtægt i form af reklameindtægter.

På Bilguiden tester og anmelder værten Hans Sandal biler, ligesom han gennem guides gør seerne klogere på mere generelle emner om biler. Det kan være elbiler, plug-in hybrider eller andre dele af bilerne.
Universet bliver løbende udvidet, og kanalen har i skrivende stund omkring 190.000 visninger alene i 2022, der dermed kan måle sig med ”traditionelle” bilanmeldelseskanaler drevet af motorjournalister.

Med Hans som vært prøvekøres bilerne – gerne sammen med en kollega, som er med til at præsentere bilen. Bilerne er primært fra Nielsen Car Groups mærkerepræsentationer såsom Ford, Dacia, Kia, Mazda, Renault og Volvo. Men der bruges også tid på andre populære biler fra fx BMW, Audi og Volkswagen.
Videoerne bliver efterfølgende brugt i markedsføring på sociale medier, ligesom anmeldelsen ligger på modellernes side på hjemmesiden, så kunderne kan se dem, når de læser om bilmodellerne.
Selvom Hans har en bilkoncern i ryggen, så optræder han uafhængigt og har en ærlig og oprigtig tilgang til bilerne. Han er grundig i sin gennemgang og tager sig tid til at forklare fordele og ulemper, og det giver kunderne et reelt og godt indblik i de forskellige modeller.

Særligt har Bilguiden gjort sig bemærket med videoer omkring elbiler og plug-in hybrider som fx ladeguides, hvor de forskellige lademuligheder gennemgås. En af videoerne er set over 63.000 gange, og den roses for den grundige gennemgang af de forskellige muligheder.

Se film:
https://www.youtube.com/c/Bilguiden