Skorstensgaard – Skorstensgaard rap-kampagne

Skorstensgaard’s rap-kampagne i 2022/2023 gav øget synlighed og engagement på sociale medier og radio.

I en verden, hvor bilreparationer og service er en selvfølge og ikke særlig ønskelig nødvendighed for mange mennesker, tror vi hos Skorstensgaard på vigtigheden af 2 ting. 1: at arbejde målrettet på den gode værkstedsoplevelse. 2: at skabe markedsføringskommunikation med blikfang. I vinter og forår 2022/2023 lancerede vi en kreativ og anderledes kampagne i forbindelse med hjulskiftesæsonen. I forbindelse med et tilbud på Service efter Bogen med gratis hjulskifte og 50% på Hankook dæk, skabte vi en rap-sang, skrevet af os selv, indsunget af en Århusiansk rapper med beat mixet af et musikstudie i Kolding. Den blev afspillet i et kanalmix af radio-spots og diverse SoMe-kanaler, som vi håbede på ville fænge og blive husket. Og det gjorde det i den grad. Vores rap-sang udgjorde et væsentligt bidrag til vores øgede synlighed og brandkendskab. Vi kunne se en markant stigning via brugerundersøgelser af folk, der kunne huske vores reklame i radioen. Til de sociale medier producerede vi fire videoer til sangen. Den første blev optaget som en musikvideo på vores eget værksted i Kolding og præsenterede vores egne medarbejdere. Det var helt bevidst at holde videoen low-key og ærlig for at give et indblik i vores værksted, og hvem vores mekanikere er. Videoen var ikke blot informativ men også kreativ, sjov og anderledes, og det fangede seernes opmærksomhed. De tre andre videoer blev produceret i foråret 2023 som en fortsættelse af kampagnen. Den første af disse videoer gjorde opmærksom på, at vi fortsatte vores kampagne og inkluderede en sjov scene med en af vores lånebiler, der “rokkede” med vores logo og tyske værkstedspriser på bildøren. Den næste video byggede på en ægte oplevelse fra en af vores medarbejdere, hvor hun hørte vores rap-spot i en bil ved siden af hendes i et kryds, hvor føreren sang med. Vi besluttede at bruge denne sjove anekdote i vores kampagne og samarbejdede med Tinglev Tømrerforretning for at gøre det til virkelighed. Den sidste video afsluttede kampagnen med en humoristisk twist, hvor mekanikerne viste, at de måske ikke var de bedste hip hoppere, men de var fremragende til at reparere biler. Samlet set opnåede vores kampagne en imponerede rækkevidde på de sociale medier med 228.363 visninger og en eksponeringsgrad på over en halv million. Vi modtog talrige likes og kommenterer, hvilket bekræftede kampagnens positive indvirkning på vores brand. Det er værd at bemærke, at hele kampagnen blev konceptualiseret og produceret internt med undtagelse af bilisten, beatet og rapperen. Dette tillod os at vise vores egne medarbejdere i videoer og give vores kunder et ægte indblik i, hvem de kan forvente at møde, når de besøger vores værksteder. Denne gennemsigtighed er en central værdi i vores brandidentitet og afspejles i alle de videoer, vi deler på sociale medier. Kampagnen har demonstreret vores engagement i at lave kommunikation med blikfang og at engagere vores kunder på nye kreative måder samt skabe en stærkere tilknytning mellem vores brand og vores målgruppe.

Følgende er vedlagt med indstillingen:

https://goodiepackcom.s3.amazonaws.com/answers/files/8ae/b64/b6-/original/Rokkende_bil.jpg?1694174370

https://goodiepackcom.s3.amazonaws.com/answers/files/705/26b/6e-/original/Kommentarer_fra_Facebook_-_kampagne.jpg?1694174370

https://goodiepackcom.s3.amazonaws.com/answers/files/1c1/db0/65-/original/Rap-kampagne_mekanikerne_danser.jpg?1694174370

Se film her:

https://fb.watch/mWM3CSpLAA/

https://www.facebook.com/Skorstensgaard/videos/1452033231940121/