Andersen & Martini Brugtvognscenter

A&M er på få år gået fra at være et erhvervscenter for nybilssalg til at sælge +250 brugte biler om måneden alene i denne ene afdeling. YoY væksten på salg fra 2020 til 2021 er over fordoblet

Andersen & Martinis Brugtvognscenter i Greve har gennemgået en stor forvandling de seneste år. Da A&M så deres flåde- og varebilssalg forsvinde, måtte de finde nye indtægtskilder for at overleve. De så en trend i biler med ledning, og lagde straks en strategi for indkøb og salg af disse. De er dermed på få år gået fra at være et erhvervscenter for nybilssalg til at sælge +250 brugte biler om måneden alene i denne ene afdeling. Ikke alene er YoY væksten på salg fra 2020 til 2021 over fordoblet, A&M har også formået at etablere sig som én af Danmarks største spillere, hvad angår rådgivning af elbiler.

Markedsføring – Ovenstående er bl.a. gjort igennem træning af interne folk, webinarer (se et eks. i vedhæftning) til potentielle kunder og intensiv digital markedsføring gennem bl.a. en målrettet content-strategi, som har dannet fundament for elbilsrelateret trafikgenering til am.dk. Det belyser denne analyse også nærmere (https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/her-er-de-biler-danskerne-er-mest-interesserede-i), hvor am.dk kommer ind på en flot 4. plads over ”Hjemmesider der dominerer indenfor elbiler” (kun overgået af største bilmærke, interesseorganisation og bilmedie i DK) på elbilsrelateret søgninger baseret på 600 søgeord.
Indtjening – Samtidig har A&M, ligesom resten af branchen, kæmpet med Corona-nedlukning, fluktuerende priser (både op og ned), komponentmangel og mangel på ”grønne” (brugte) biler. På trods af den voldsomme vækst, har det samtidig også været muligt for A&M at fokusere på hver enkelt bilsalg og dermed hæve bruttoavancen pr. solgt bil med over 10% YoY fra 2021 til 2022.
Personale og kultur – A&M har i perioden formået at fastholde samt tiltrække talent i et næsten fuldt beskæftiget arbejdsmarked, hvor konkurrencen har været benhård. Vi er over de sidste 3 år gået fra at have en mindre afdeling på total 7, til nu at være over tredoblet bemanding og samtidig formået at bibeholde vinderkulturen i organisationen selv under meget store forandringer.
Undervejs i udviklingen har A&M selvfølgelig skulle have hele organisationen med, hvilket indebærer alt fra bogholderi, administration til værksted, hvor kulturen i organisationen har været stærk og med til at understøtte forandringen.
Systemer og automatisering – Derudover har A&M udviklet flere interne systemer, som sikrer, at den interne proces lige fra modtagelse af bil til annoncering og senere salg og levering bliver håndteret gnidningsfrit. Herudover en masse automatiserede processer, hvilket tillader, at vi kan håndtere den nu meget større volumen.
Hvad siger vores kunder? Vi har altid forsøgt at gå det ekstra for kunden, så de træder ud af døren tilfredse med deres handel. Både før, under og efter bilsalget har vi fokus på, at kunden er tilfreds.
I skrivende stund har vi samlet 58 anmeldelser på vores Google My Business side ”Andersen & Martini Brugtbilscenter” med en gennemsnitscore på 4.3 stjerner og 163 anmeldelser på Trustpilot med en gennemsnitsscore på 4,5 ud af 5 – dette vel at mærke UDEN brug af diverse indkaldelsesværktøjer eller betaling til TP, altså rent organisk. Se vedhæftet billede for et udsnit af, hvad vores kunder siger om os.

Hvis du ønsker at se materialet i et større format kan du klikke på de forskellige links:

https://goodiepackcom.s3.amazonaws.com/answers/files/34b/9ab/de-/original/_Z9A1346.jpg?1662633486

https://goodiepackcom.s3.amazonaws.com/answers/files/834/206/67-/original/_Z9A3012.jpg?1662633486

På nedenstående link kan du se mere:
https://am.dk/brugtvognsforhandler/

Se film: